Tijdens het 1-1 gelijkspel tussen KAA Gent en RSC Anderlecht werd Mihajlo Cvetkovic bestraft met een rode kaart. Siebe Van der Heyden geeft na de match aan dat hij Cvetkovic wist uit te lokken.
De sfeer tussen Gent en Anderlecht was de gehele match gespannen te noemen. Dit kwam het beste ter uiting tussen Van der Heyden en Cvetkovic. Het tweetal lag al eerder met elkaar in de clinch en aan het einde van de eerste helft plantte Cvetkovic zijn elleboog in de rug van Van der Heyden.
Arbiter Wesli De Cremer gaf Cvetkovic een rode kaart, waardoor Anderlecht met zijn tienen verder moest. Na de wedstrijd vertelde Van der Heyden als volgt over het moment. “Ik voelde een slag en ging neer”, citeert Het Nieuwsblad de verdediger van Gent.
“Het mag gezegd worden: ik lokte het uit. Je probeert tijdens een wedstrijd in het hoofd van tegenstanders te kruipen. En dat is mij gelukt. Hij reageerde en kreeg rood. Dat hoort erbij”, geeft Van der Heyden aan na Gent – Anderlecht.
Van der Heyden heeft in het verleden meegemaakt dat hijzelf zijn emoties niet onder controle kreeg. “Ik heb daar zelf al stappen in gezet. Ik probeer het nu andersom ook bij tegenstanders te doen. Ik wil sterk in mijn schoenen staan”, klinkt het tot slot.
In aflevering 39 van het tweede seizoen van Tijd voor Voetbal bespreekt men de reacties van Union over de wedstrijdleiding, de overwinning van Club Brugge tegen RSC Anderlecht en wie wil de Europe Play-Offs eigenlijk winnen? Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.
2026-05-10T14:34:25Z